Бізнес-модель компанії FED
В економіці є постулат - будь-яка акціонерна компанія працює краще, ніж державна. Починаючи з 1990 року державна корпорація «ФЕД» стала акціонерним товариством FED. Це дало низку переваг:
- компанія має вільний доступ до зовнішніх ринків;
- АТ більш гнучке в прийнятті рішень, і це бачать насамперед західні партнери;
- АТ має більш легкий доступ до дешевих довгих кредитів (на прикладі компанії FED можна бачити, як нам довіряють західні банки);
- більш інтенсивно використовуються основні фонди, і в результаті цього при меншій чисельності персоналу в порівнянні з подібним державним підприємством обсяг продукції, що випускається, виявляється в 2-2,5 рази вище.
Бізнес-модель компанії FED показує, як сьогодні в складних економічних умовах можна працювати ефективно.
У компанії FED обсяг валової продукції на одного працівника вже практично зіставний з європейськими показниками. Компанія досягла рівня середнього обсягу валової продукції в Європі і Північній Америці. У компанії цей показник - 50 тис. євро на одного працюючого. Для порівняння, середній показник по українських підприємствах - трохи більше 2000 євро.
Вартість основних верстатів у компанії FED - 500-600 тис. євро. Це великі інвестиції, плюс засоби виміру, засоби оснащення - це ще подвоює вартість обладнання.
Компанія працює за правилом «24/7», а для такого режиму роботи кожен верстат повинні обслуговувати мінімум 4 оператори. Система підготовки висококваліфікованих кадрів тривала. Тому процес технічного переоснащення продовжується вже близько 7 років. Щороку компанія купує до 10 одиниць обладнання. Загальний обсяг інвестицій за 5-7 років склав близько 50 млн євро.
24/7
4 оператори
У роботі компанії протягом останніх років задіяні близько 1000 чоловік персоналу. Співвідношення «білих комірців» і «синіх комірців» - 1: 1. У цю формулу вписані не тільки оператори верстатів, а й прибиральниці і топ-менеджмент. І це дуже конкурентна схема. Для прикладу, на державних підприємствах це співвідношення - 1: 4. Тобто «один за верстатом - три-чотири поруч». Безумовно, це неефективна і неконкурентоспроможна схема.
Компанія розвивається з колосальним темпом зростання, практично подвоюючи випуск продукції. Кожні 3-4 роки ми створюємо щорічно до 100 високотехнологічних робочих місць. Вартість витрат на створення одного робочого місця - 50 тис. євро за винятком вартості придбання основного обладнання.
Останні 4 роки 35% від усього обороту компанія FED вкладає в розвиток: 10% - у нове обладнання і технології, а 25% - у нові розробки. Дане рішення починає приносити свої плоди: збільшилася продуктивність праці, а значить - обсяг випуску товарної продукції, і все це відбивається на перспективному розвитку - дозволяє компанії планувати діяльність на роки вперед. Темпи зростання, які є сьогодні обумовлені і технічним переозброєнням, і продуманою маркетинговою політикою, роботою з замовниками - усе це дозволяє компанії з упевненістю дивитися в майбутнє.